Jeżeli posiadasz zarejestrowany znak towarowy na terenie Polski lub Unii Europejskiej istnieje możliwość rozszerzenia tej rejestracji na inne kraje, będące członkami Protokołu Madryckiego.
Wniosek o międzynarodową rejestrację składany jest za pośrednictwem urzędu, w którym zarejestrowany jest pierwotny, bazowy znak towarowy. Urząd ten pobiera opłatę za przyjęcie wniosku w kwocie 300 euro w przypadku organu unijnego) / 600 zł w przypadku organu polskiego.
Po zbadaniu warunków formalnych zgłoszenia, jest ono przekazywane do WIPO (Światowa Organizacja Własności Intelektualnej). Urząd ten pobiera odrębną opłatę urzędową we frankach szwajcarskich, której wysokość uzależniona jest od rodzaju znaku bazowego, ilości klas nicejskich powiązanych ze znakiem oraz terenem na jakim ochrona znaku ma zostać rozszerzona.
Co istotne, jednym wnioskiem można dokonać rozszerzenia na kilka krajów.
Po przekazaniu wniosku z pierwotnego urzędu do WIPO, organ sprawdza poprawność wniosku. Jeżeli WIPO nie dopatrzy się żadnych nieprawidłowości w zgłoszeniu dokonuje rejestracji znaku w rejestrze, a następnie przekazuje sprawę do docelowego. lokalnego urzędu.
UWAGA! Rejestracja znaku towarowego przez WIPO i wydanie przez organ certyfikatu. Nie jest jednoznaczne z udzieleniem ochrony w kraju docelowym!
Po przekazaniu sprawy do docelowego, lokalnego urzędu przeprowadzane jest odrębne postępowanie, w ramach którego organ lokalny może znak zarejestrować bądź odmówić rejestracji.
W przypadku odmowy lokalny urząd wyznacza termin na obronę znaku towarowego. Niestety takie pismo może przesłać jedynie lokalny pełnomocnik.
Moje wynagrodzenie nie obejmuje kosztów udziału lokalnego pełnomocnika.
Dopiero po wydaniu certyfikatu przez lokalny urząd, proces rozszerzenia rejestracji na dany kraj zostaje zakończony.
